- Стручност, одговорност и посвећеност у раду са младима;
- Међусобни односи запослених засновани на толеранцији, уважавању и праведности;
- Уочавање и разумевање стварних потреба нас самих, боље од било кога другог, те заједничка тежња ка њиховом остваривању;
- Тежња да будемо школа у коју ученици радо долазе, јер је настава у њој савремена, квалитетна и ефикасна, а ученици прихваћени, схваћени и подржавани;
- Тежња да се применом потврђено квалитетних, као и нових наставних метода и савремених информационо-комуникационих технологија, реализују наставни планови и програми;
- Тежња да се, уочавањем индвидуалних интересовања и талената ученика, прошире оквири ваннаставног рада;
- Тежња да се прошири број одељења, увођењем друштвено-хуманистичког одељења.
- Развој постојеће и проширивање међународне сарадње:
- Наставак и развитак сарадње са Гимназијом бр. 2 Канавинског рејона Нижњег Новгорода (Русија), са циљем међусобног упознавања ученика, упознавања са језиком, културом и традицијом градова-побратима и два блиска словенска народа;
- Наставак и проширивање сарадње са Нижњеновгородским државним универзитетом, са циљем унапређивања наставног процеса, учешћа наших ученика и колега у заједничким пројектима, конференцијама и публикацијама, као и даљих могућности добијања стипендија за школовање наших ученика у тој високошколској установи;
- Наставак сарадње са организацијом Интеркултура, пријем страних и слање наших ученика у оквиру пројеката размене;
- Наставак и унапређивање пројекта Међународног летњег едукативног кампа градова-побратима;
- Пружање квалитетног образовања на професионалан и достојанствен начин;
- Васпитно деловање, базирано на неговању хуманизма и традиционалних вредности, солидарности и једнакости међу ученицима, уз уважавање различитости и у складу с тим, подстицање развоја индивидуалних карактеристика свих ученика;
- Отвореност за сарадњу са свим интересним групама и институцијама у окружењу;
- Коришћење постојећих решења, уз њихово перманентно унапређивање;
- Изналажење нових, ефикаснијих решења;
- Континуиран рад на унапређењу међуљудских односа, стицања знања и вештина запослених;
- Обезбеђивање услова за добре и правичне односе између запослених и руководства школе;
- Ефикасно активирање материјалних, финансијских и људских ресурса;
- Обучавање и мотивисање запослених и ученика за процес узајамног учења и усавршавња, заснован на дугорочним односима и заједничкој судбини.
Снагу наше школе чине:
· добро организована настава ( настава која ученицима омогућава функционалана, ефикасна и рационалана знања)
· добро организована припремна настава за полагање матурског испита
· квалитетна припрема за даље образовање
· високи образовни критеријуми
· стручни наставни кадар
· спремност наставника за стална стручна усавршавања
· висок степен проходности ученика на факултете и високе школе
· добри међуљудски односи
· постојање развноврсних ваннаставних активности ( Школско позориште, Школски хор)
· подстицање креативности ученика
· припрема ученика за такмичење
· добра међународна сарадња са Гимназијом број2 и Универзитетом „Лобачевски“ из Нижњег Новгорода
· ученици имају могућност да буду стипендисти на Универзитету „Лобачевски“ из Нижњег Новгоргорода
· сарадња са Интеркултуром
· добра сарадња са локалном заједницом, другим школама и факултетима
· организовање Међународног летњег српско-руског језичког кампа
· организовање посета музејима, галеријама и позориштима, Сајму књига, Фестивалу науке
· учествовање на спортским такмичењима
· менторски рад наставника школе за приправнике и студенте
· организовање Покрајинског такмичења у беседништву
· учествовање у Међународном фестивалу прозе Проза фест
· добро опремљени кабинети за информатику
· постојање позоришне сале
· постојање школског часописа „Каламбур”
· постојање видео-надзора
· добро организован сајт школе
· наставни процес се одвија у једној смени
· добра инфраструктура
· подршка бивших ученика
· едукативне ученичке екскурзије